CMS: הסבר על מערכי נתונים (Datasets)

זמן קריאה: 4 דקות
מערכי נתונים הם הקישור המכריע בין האלמנטים בעמוד שלכם לבין התוכן באוספי ה-CMS (מערכת ניהול התוכן) שלכם. הקישורים הם רק פונקציונליים ולא מופיעים באתר שבאוויר. עם מערכי נתונים אתם יכולים ליצור חיבור דו-כיווני כדי להציג תוכן מהאוסף, לאחסן קלט מהמשתמשים, או שניהם. בהגדרות של מערך הנתונים אפשר לציין אילו פריטים נטענים, באיזה סדר, וכמה יוצגו בכל פעם. 

חיבור והצגה של תוכן מהאוסף בעמודים

מערכי נתונים מאפשרים לכם לקבוע אילו חלקים באלמנטים בעמוד יתחברו לאילו שדות באוסף שלכם. כל מערך נתונים מתחבר לאוסף, וכל אלמנט שמחובר למערך הנתונים מתחבר לשדה באוסף. זו דרך חדשה לנהל איזה תוכן יופיע ואיפה.

אפשר לחבר מערכי נתונים לרפיטרים כדי לייעל את תהליך העיצוב שלכם. עם רפיטרים אתם צריכים לעצב רק פריט אחד שמורכב מכמה אלמנטים וחוזר על אותה פריסה. במערך הנתונים שלכם, אתם יכולים לבחור את שדות האוסף שיתחברו לאלמנטים של הפריטים. כל פריט ברפיטר יציג פריט אחר מהאוסף תוך שמירה על פריסה אחידה. 
צילום מסך של החיבורים במערך נתונים.

בחרו מה הגולשים יוכלו לעשות באוסף שלכם

אתם יכולים לשנות את מצב מערך הנתונים כדי לקבוע אילו פעולות יהיה אפשר לעשות בין האלמנטים המחוברים לבין האוסף שלכם. 

הגדירו את מצב מערך הנתונים ל-Write (כתיבה) או Read & Write (קריאה וכתיבה) אם אתם משתמשים באלמנטים של קלט, כדי לאפשר לגולשים לשלוח תוכן ישירות לאוספים שלכם. צרו טפסים מותאמים אישית עם אלמנטים של קלט כמו תיבות טקסט, כפתורי רדיו, תפריטים נפתחים, כפתורי העלאה ועוד. אתם יכולים להגביל את שליחת הטופס לחברי האתר בלבד או ליצור הרשאות לפי הצורך בכל אוסף. 

הגדירו את מצב מערך הנתונים כ-Read & Write (קריאה וכתיבה) או Read (קריאה) אם אתם רוצים שהגולשים ישתמשו באלמנטים של קלט כדי לסנן את התוכן מהאוסף שהם רואים באתר שלכם. 
צילום מסך של מצב מערך הנתונים בהגדרות מערך הנתונים.

איך מגדירים כמה פריטים יוצגו וייטענו

השתמשו בשדה Maximum items displayed (מקסימום פריטים מוצגים) במערך הנתונים כדי לבחור כמה פריטים נטענים בכל פעם. קחו בחשבון שאם תטענו בבת-אחת מספר גדול של פריטים, ייקח לעמוד יותר זמן לעלות. במקום זאת אפשר להוסיף כפתורי Load More (פריטים נוספים), Next/Previous Page (העמוד הקודם/הבא) או סרגל מספור. הכפתורים האלה מאפשרים לגולשים לראות יותר פריטים כשהם בוחרים, וכך עוזרים לאזן בין נגישות התוכן למהירות הטעינה.

הוסיפו תנאי מיון למערך הנתונים כדי לבחור את הסדר שבו יופיעו הפריטים. השתמשו במסננים במערך הנתונים כדי להחריג פריטים ספציפיים שאתם לא רוצים שיופיעו באתר. אפשר להפעיל מסננים שמבוססים על ערכי מערך נתונים כדי להציג פריטים קשורים מאוספים אחרים. לדוגמה, הציגו פריטים ראשיים מאוסף אחד ופריטים משניים מאוסף אחר, כמו אלבומים והשירים התואמים להם. 
צילום מסך של שדה מקסימום הפריטים לתצוגה, מסננים ותנאי מיון במערך נתונים

יצירת אלמנטים של ניווט בהתאמה אישית

ניתן לשדרג את חוויית השימוש באתר בעזרת אלמנטים של ניווט שמותאמים לצרכים שלכם. כדי ליצור כפתורי ניווט בהתאמה אישית עליכם לחבר כפתורים רגילים למערך נתונים ואז לבחור באפשרות Click action connects to (פעולת הקלקה מחברת אל) במערך הנתונים כדי לבחור מה יקרה כשמקליקים על הכפתור (למשל: Load more – פריטים נוספים, Next dynamic page – העמוד הדינמי הבא, Next item – הפריט הבא). 

השתמשו באלמנטים של מספור אם יש לכם הרבה תוכן ברפיטר או בגלריה. המספור מאפשר לכם לפצל את התוכן של רשימה ל"עמודים" שונים שהגולשים יכולים לנווט ביניהם בקלות. חברו את סרגל המספור למערך נתונים כדי שהתהליך יהיה אוטומטי והגולשים יוכלו לעבור בקלות מעמוד אחד לשני כדי לגלוש בתוכן נרחב. 
צילום מסך שמראה כפתור עם קישור לעמוד הדינמי הבא.

ניהול תוכן בעמוד דינמי

מערכי הנתונים חיוניים גם לעמודי רשימות דינמיים וגם לעמודי פריטים דינמיים. הם משמשים כגשר בין התוכן שמאוחסן באוספים לבין האלמנטים בעמוד.

בעמודי רשימות דינמיים, מערכי הנתונים מושכים תוכן מהאוסף המחובר והופכים אותו לזמין לאלמנטים בתוך רפיטר. זה מאפשר להציג מספר פריטים בפורמט מובנה וחוזר על עצמו. על ידי חיבור הרפיטר למערך הנתונים, מספר הפריטים המוצגים משתנה אוטומטית בהתאם לתוכן האוסף.

באופן דומה, בעמודי פריטים דינמיים, מערכי הנתונים יוצרים את החיבור בין תוכן הפריט הספציפי לבין האלמנטים בעמוד. מערך הנתונים מאחזר את הפריט הספציפי מהאוסף, ומאפשר להציג מידע מפורט באמצעות אלמנטים רגילים בעמוד.
צילום מסך של מערך נתונים של עמוד דינמי

זה עזר לך?

|