ביצועי האתר: מידע על Core Web Vitals

זמן קריאה: 7 דקות
ה-Core Web Vitals הם סט של שלושה מדדים להערכה של חוויית הגלישה באתר: זמן הטעינה, האינטראקטיביות והיציבות הוויזואלית של האתר. 

מנועי חיפוש כמו גוגל מתייחסים ל-Core Web Vitals כשהם מדרגים את האתר. שיפור במדדים האלה משפר את החשיפה של האתר בתוצאות החיפוש וכמובן גם את חוויית הגלישה. 


הסבר על ה-Core Web Vitals

Core Web Vitals חשובים מכיוון שהם מודדים את ביצועי האתר שלכם עם נתונים משימוש בעולם האמיתי וחוויות של גולשים, וכן עם נתוני מעבדה מהפעלות מדומות. הם מציגים את ביצועי האתר ברגע הבדיקה, ויכולים לספק תובנות על תחומים שאפשר לשפר. 
שלושת ה-Core Web Vitals שמשמשים את Google כיום הם:
  • (Largest Contentful Paint (LCP (הצגת התוכן העיקרי): אינדיקציה לזמן הטעינה של האתר - ליתר דיוק, כמה זמן לוקח לטעון את אלמנט התוכן הכבד ביותר בתצוגת האתר.
  • Interaction to Next Paint ‏(INP): הערכה של רספונסיביות האתר לכל האינטראקציות של קליקים, לחיצות והקשה על מקשי המקלדת שמתרחשות במהלך כל ביקור בכל עמוד. ערך ה-INP הסופי הוא האינטראקציה הארוכה ביותר שנצפתה. 
  • Cumulative Layout Shift (CLS) (מדד יציבות חזותית): מדידה של תנועות בלתי צפויות של אלמנטים שמשנים את פריסת העמוד.
המדדים האלה, יחד עם מדדים אחרים, מצטברים כדי לספק את הציון הכללי של עמודי האתר.

שיפור מדד ה-Largest Contentful Paint ‏(LCP)

מדד ה-Largest Contentful Paint ‏(LCP) מודד כמה זמן לוקח לדפדפן לטעון ולהציג את האלמנט הגדול ביותר, לא כולל תמונות רקע. 

כמה נקודות חשובות שצריך להביא בחשבון כשעובדים על שיפור מדד ה-LCP:
  • עבור אלמנטים מבוססי טקסט של LCP, הטעינה המהירה צריכה להיות בעדיפות ראשונה. בחירה בפונטים של המערכת יכולה לשפר משמעותית את הביצועים. עם זאת, אם צריך פונט מותאם אישית, מומלץ להשתמש בפורמט WOFF2 לקבלת תוצאות אופטימליות.
    טיפ: ב-Studio Editor, יש להפעיל את ה-Default Fonts אם ה-LCP שלכם מבוסס על טקסט וכולל פונט בהתאמה אישית.
  • עבור אלמנטים מבוססי תמונות של LCP, עדיף להעלות תמונות בפורמט JPG או WebP. קובצי JPG יכולים להיות קלים יותר עד פי 10 מקובצי PNG.
  • טיפים נוספים: כדי לייעל את תהליך הטעינה ולשפר את החוויה של הגולשים, שמרו על עיצוב פשוט וצמצמו תוכן מיותר. אם יש לכם באתר אלמנטים כבדים כמו גלריות, סרטונים ווידג'טים של חנויות, עדיף למקם אותם "מתחת לקפל" של האתר, כלומר באזור שצריך לגלול כדי להגיע אליו. כך תוכלו לשפר את הטעינה עבור תוכן קריטי. עדיף שלא להנפיש אלמנטים של LCP, כי אנימציות כמו אפקטים של הופעה הדרגתית (fade-in) מתחילות רק כשהאתר נטען במלואו. 

שיפור מדד ה-Interaction to Next Paint ‏(INP)

שיפור מדד ה-Interaction to Next Paint ‏(INP) כולל שלבים פשוטים לייעול ביצועי האתר.

כדי לשפר את מדדי ה-INP של האתר שלכם:

  1. עברו על כל קטעי הקוד של צד שלישי שנוספו לאתר שלכם. אתם יכולים לבדוק ולנהל בקלות את קטעי הקוד האלה ב-Custom Code Settings (הגדרות הקוד הייחודי), ב-Marketing Integrations ובסקריפטים המשויכים לאפליקציות צד שלישי. כדאי לשקול להסיר קודים שאין להם ערך ברור לפונקציונליות של האתר.
  2. הגבילו את מספר האפליקציות והווידג'טים בכל עמוד. עמודים עמוסים מדי נוטים להיות מורכבים יותר ויש בהם סיכוי גבוה יותר לבעיות. כדאי שהעמודים יהיו כמה שיותר פשוטים, ולא להשתמש יותר מדי באפליקציות ובווידג'טים שאינם חיוניים למטרת האתר.

שיפור מדד ה-Cumulative Layout Shift ‏(CLS)

שיפור מדד ה-Cumulative Layout Shift ‏(CLS) כרוך בשינויים פשוטים לשמירה על יציבות פריסת האתר.

כדי לשפר את מדד ה-CLS של האתר שלכם:

  1. שקלו לשנות את סדר ה-DOM:
    • ב-Wix Editor: סדר ה-DOM נוצר אוטומטית עבור סקריפטים שנכתבים משמאל לימין. עם זאת, אם באתר שלכם יש סקריפט שנכתב מימין לשמאל, כמו עברית או ערבית, תצטרכו לערוך ידנית את סדר ה-DOM דרך חלונית ה-Layers (שכבות). 
    • ב-Editor X: אין סדר DOM אוטומטי ב-Editor X. עם זאת, אפשר לבדוק ולשנות את סדר הרכיבים דרך חלונית ה-Layers.
      הערה: אתרי Editor X עוברים ל-Wix Studio, ושם יש פונקציונליות דומה. 
    • ב-Studio Editor: לאתרי Wix Studio יש סדר DOM אוטומטי, עם האפשרות לבדוק ולהתאים את סדר הרכיבים דרך חלונית ה-Layers (שכבות).
  2. עדכנו את מיקומי המודעות כדי למזער את ההשפעה שלהן על CLS. הצבת מודעות באנר בחלק העליון של העמוד עלולה לשבש את יציבות הפריסה. כדי להפחית בעיות CLS, כדאי למקם רכיבי מודעות כמו מודעות של Google AdSense "מתחת לקפל", כלומר בחלק של העמוד שצריך לגלול כדי להגיע אליו.

כלים למדידת הביצועים

אתם יכולים להשתמש בכלים שונים כדי לקבל תובנות על ביצועי האתר. בכלים האלה יש בדרך כלל נתונים על גולשים אמיתיים ונתוני מעבדה משוערים. 
חשוב לדעת:
מומלץ מאוד להתמקד בנתונים של גולשים אמיתיים. אתם יכולים לראות את הנתון הזה בדאשבורד Wix Site Speed ‏"Real Visitor Experience" או ב-Google PageSpeed Insights ‏"Core Web Vitals Assessment". התמקדו במדדים האלה כדי להבין בצורה הטובה ביותר מה הגולשים חווים כשהם טוענים באתר שלכם ומנווטים בו. 

הקליקו למטה לפרטים נוספים על הכלים למדידת ביצועים:


ההבדל בין הציונים במובייל לציונים במחשב

אחרי שתבדקו את ה-Core Web Vitals של האתר שלכם, תקבלו שני דוחות שונים: האחד למובייל והשני למחשב. סביר להניח ששני הציונים יהיו שונים.

יש כמה גורמים שתורמים להבדל התקין בציונים בין גרסאות המובייל והמחשב, כולל: 
  • למכשירים ניידים יש בדרך כלל מעבדים איטיים יותר מהמחשבים נייחים.
  • רשתות למובייל (כמו 3G,‏ 4G,‏ LTE ו-5G) יכולות להיות איטיות יותר מחיבורי WiFi או אתרנט שנמצאים בשימוש במחשבים.

Core Web Vitals ו-SEO

Core Web Vitals הם אינדיקטורים מכריעים לביצועי האתר שלכם והם בין הגורמים השונים שנחשבים לדירוג ה-SEO של האתר שלכם.

השיפור ב-SEO הביצועים משפיע על העמודים במובייל ובמחשב בנפרד. כל עמוד, גם במובייל וגם במחשב, יכול לקבל עד שלושה בוּסטים (שיפורים), אחד עבור כל Core Web Vital:
  • Good (טוב): מציין שציוני המדדים מקבלים בוסט SEO מלא (ירוק).
  • Needs Improvement (טעון שיפור) מציין שציוני המדדים מזכים בבוסט SEO חלקי (צהוב).
  • Poor (גרוע): מציין שציוני המדדים לא מקבלים אף בוסט SEO (אדום).

לדוגמה, עמוד במובייל עשוי לקבל בוסט SEO חלקי עבור LCP ו-INP, אבל בוסט מלא עבור CLS.
צילום מסך של בוסט SEO חלקי עבור LCP ו-INP, אבל בוסט מלא ל-CLS.
בינתיים, גרסת המחשב של אותו עמוד עשויה לקבל בוסט SEO מלא עבור כל מדד.
צילום מסך שמראה איך גרסת המחשב של אותו עמוד עשויה לקבל בוסט SEO מלא עבור כל מדד.
בהערכה Core Web Vitals Assessment יופיע סטטוס Failed (נכשלה) אלא אם תקבלו ציון 'Good' (טוב) עבור כל שלושת מדדי ה-Core Web Vitals. זה לא אומר שהעמוד לא קיבל בוסט, כי כל מדד תורם בוסט בפני עצמו.

Google Search תמיד שואף להציג את התוכן הרלוונטי ביותר, גם אם חוויית הגלישה בעמוד לא מושלמת. עבור רוב השאילתות, יש הרבה תוכן מועיל. כך שחוויית גלישה טובה בעמוד יכולה לתרום להצלחה בדירוג החיפוש.

התוכן הוא עדיין הגורם החשוב ביותר לשמירה על ציון ה-SEO שלכם. מומלץ לבצע אופטימיזציה לתוכן האתר שלכם, ולעדכן את תגי המטא של העמוד. לפרטים נוספים על שיטות SEO מומלצות](data-composite="true" href="https://support.wix.com/he/article/איך-לגרום-לגולשים-למצוא-אתכם-בגוגל-שיטות-seo-מומלצות" target="").

שאלות נפוצות

לפניכם שאלות נפוצות בנושא Core Web Vitals. הקליקו על כל שאלה כדי לקרוא את התשובה.

זה עזר לך?

|