ביצועי האתר: אופטימיזציה לטקסט

זמן קריאה: 3 דקות
אופטימיזציה של הטקסט באתר יכולה לשפר את חוויית הגולשים. לסוגי הפונטים, לאפקטים ולעיצוב הטקסט יכולה להיות השפעה על ביצועי האתר, ולכן אנחנו ממליצים לפעול לפי ההנחיות שלנו כדי להבטיח שתוכלו להציג מידע חשוב בלי להתפשר על הביצועים.
הנושאים בעמוד זה:
ヒント
את הטקסט המשמעותי והחשוב כדאי להוסיף "מעל הקפל" (above the fold). כך לגולשים יהיה מה לקרוא בזמן שהאתר עולה.

סוגים שונים של פונטים

יש כמה סוגי פונטים שאפשר להשתמש בהם באתר. סוג הפונט ודרישות ההורדה משפיעים על מהירות הטעינה ועל ביצועי האתר. שלושת סוגי הפונטים הם:
  • System fonts – פונטים של המערכת: פונטים נפוצים שסביר להניח שכבר קיימים במערכות ההפעלה במכשירים שלכם ושל הגולשים כיוון שהם כלולים ברוב המערכות, אין צורך להוריד אותם כדי להציג אותם במכשירים של הגולשים, ולכן הם לא משפיעים על ביצועי האתר.
  • Custom fonts – פונטים בהתאמה אישית: פונטים שאתם יכולים להעלות מכל ספק חיצוני כדי להשתמש בהם באתר Wix שלכם. הפונטים האלה נותנים טאץ' ייחודי לאתר, אבל דורשים הורדה מהשרת כדי שיופיעו בדפדפן של הגולשים, ולכן עלולים להשפיע על ביצועי האתר.
  • Fonts available from Wix – פונטים ש-Wix מציעה: כשאתם בונים ועורכים את האתר שלכם ב-Wix, תראו שאנחנו מציעים מגוון פונטים. חלק מהם הם פונטים של מערכת, ואילו אחרים הם פונטים בהתאמה אישית, ומהירות הטעינה של האתר מושפעת בהתאם.
לסיכום:
  • פונטים של מערכת נטענים מהר יותר מפונטים בהתאמה אישית כי הם כבר קיימים במערכת. זה חוסך רוחב פס כי מצטמצם מספר הבקשות הנדרשות לטעינת האתר.
  • כיוון שלפונטים של המערכת יש פחות השפעה על מהירות האתר, אנחנו ממליצים להשתמש בהם במקום פונטים מותאמים אישית במידת האפשר.

מספר הפונטים

כשאתם משתמשים בפונטים באתר, חשוב לזכור שאם יהיו לכם הרבה סוגי פונטים, עלולה להיות לכך השפעה על זמן הטעינה ועל הביצועים הכלליים. 
פונטים של המערכת לא צריך להוריד, אבל פונטים בהתאמה אישית צריך להוריד כדי שיוכלו להופיע בעמוד שלכם, וגם מהירות ההורדה עשויה להשתנות מפונט לפונט ולהשפיע עוד יותר על זמן הטעינה של האתר.
כדי לשמור על ביצועי האתר, אנחנו ממליצים על מקסימום 3 פונטים בעמוד (מספר זה כולל גם פונטים של המערכת וגם פונטים בהתאמה אישית). אחידות בפונטים (ובצבעים) גם עוזרת לחזק את המותג ולשמור על מראה אחיד של האתר.

עיצוב ואנימציה של פונטים

גם אפקטים כמו הדגשה (bold), קו תחתון (underline) או פונט נטוי (italics) עשויים להשפיע על זמן הטעינה של האתר. אנחנו ממליצים על מקסימום 3 אפקטים כאלה בעמוד, ולהשתמש בהם רק למטרות מוגדרות (לדוגמה, הדגשת חלק מסוים מהטקסט בעמוד).
בנוסף, לטקסט עם אנימציה יכולה להיות השפעה על קריאוּת הטקסט וה-SEO, כי מנועי חיפוש לא יכולים לקרוא טקסט עם אנימציה. את התוכן החשוב באתר עדיף להציג כטקסט רגיל ולהימנע משימוש יתר באנימציות "מעל הקפל" (above the fold). 

תמונות של טקסט

עדיף שלא להשתמש בתמונות המכילות טקסט. הן עלולות להיות מטושטשות בזמן הטעינה, לא ניתנות לתרגום אוטומטי, ומנועי חיפוש לא יכולים לסרוק אותן. השתמשו בטקסט סטנדרטי ככל האפשר בכל האתר כדי לשמור על הביצועים ועל דירוג ה-SEO.
ヒント
במקום זאת אנחנו ממליצים להוסיף טקסט חלופי (alt text) לתמונות שלכם. זה מאפשר למנועי החיפוש ולקוראי מסך "לקרוא" את תיאור התמונה. 

פונטים סטנדרטים (Default) ב-Studio Editor

שמיו לב:
האפשרות הזו זמינה רק ב-Studio Editor.
אם באתר שלכם ב-Studio Editor יש פונטים כבדים שהעליתם ממקורות חיצוניים, אתם יכולים להפעיל את פיצ'ר הפונטים הסטנדרטים. הפונטים הסטנדרטים נטענים מהר יותר, והם מוצגים באופן זמני באתר הלייב בזמן שהפונטים שלכם יורדים ברקע. 
פונטים סטנדרטים יכולים לשדרג את ביצועי העמוד על ידי הפחתת ערך ה-LCP של האתר (Largest Contentful Paint), מה שעשוי לשפר את דירוג ה-Core Web Vitals ואת הדירוג ב-Google Search. בנוסף, כשמציגים תוכן טקסטואלי מהר יותר, משתפרת חוויית הגלישה באתר. למדו איך להפעיל את פיצ'ר הפונטים הסטנדרטיים.
כדאי לדעת:
  • הפונטים הסטנדרטים משפרים את זמן הטעינה אם האלמנט הגדול ביותר "מעל הקפל" הוא אלמנט טקסט.
  • כשאתם מפעילים את פיצ'ר הפונטים הסטנדרטיים, הוא מוסיף ערך "swap" ל-font-display CSS descriptor. ה-descriptor הזה קובע איך יוצג כל פונט – תלוי מתי הוא יירד ויהיה מוכן לשימוש.

זה עזר לך?

|